Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verhogen rendement partnerprogramma (Dutch)
#1
Hierbij wat tips om het rendement van het ScanCircle partnerabonnement te verhogen:
  1. In een mailing aan je klanten een link sturen dat ze een gratis scan (computer APK) mogen doen en dat jullie ze willen helpen bij het oplossen van eventuele problemen;
  2. En dit duidelijk op je website aangeven, gebruik hiervoor het ScanCircle computerdiagnose logo. Maak bij voorkeur ook een eigen pagina aan waarin je uitlegt wat de scan doet en waarom je klanten 'm ook veilig kunnen gebruiken en neem dan gelijk de scanknop op die pagina op;
  3. Op elke computer die ter reparatie aangeboden wordt, zowel vooraf (zodat je snel een uitgebreide diagnose kunt stellen) als aan het einde een scan doen. De resultaten van de scans kun je eventueel aan de klant laten zien, zodat die kan zien wat er gedaan/verbeterd is en eventueel kun je ook nog aangeven dat je tegen betaling nog een paar dingen kunt doen om de computer sneller/stabieler/veiliger te maken (bv extra geheugen, updates, enz). M.b.v. het rapportcijfer kun je dan aangeven dat de computer bv. verbeterd is van een 4.5 naar een 8.5;
  4. Voor je eigen scans kun je het scanprogramma uitvoeren in de partner modus, zodat je achteraf kunt zien welke scans je zelf gedaan hebt en welke door bezoekers zijn gedaan. Tevens kun je dan een referentiecode opgeven, zodat je de scan kunt koppelen aan een reparatie-opdracht, klant of onderhoudscontract;
  5. Geef op de partnerpagina je je winkel(s)/werkplaats(en) en werkgebied(en) op zodat gebruikers van de hoofdomgeving die hulp nodig hebben bij jullie uit kunnen komen.
Wij zijn ook constant bezig om de bezoekers te verleiden om hulp van de partners in te roepen, zonder ze onnodig bang te maken, o.a. door:
  1. de “eenvoudige samenvatting” (toegevoegd in release 1.3): een checklist met de resultaten en met de standaard afbeelding "Hulp nodig bij deze scan? Wij kunnen u helpen" (zodat leken niet schrikken van alle details en duidelijk de hulpknop kunnen vinden);
  2. meer “aanbevolen” punten: zo is in release 1.3 het advies voor ontbrekende opstartprogramma’s een (oranje) “aanbevolen” ipv (groen) “informatief” punt geworden, omdat dit het opstarten van de computer onnodig vertraagt. Aangezien dit vrij vaak voor komt en lastig uit te schakelen is (msconfig), verwachten we dat meer bezoekers jullie hulp in zullen roepen;
  3. de opstartprocessen te gaan classificeren (ongewenst, onnodig, optioneel, enz), zodat het opstarten van computers versneld kan worden (gepland voor een van de volgende releases). Maar ook dit is een lastig klusje dat beter door de experts uitgevoerd kan worden;
  4. Op de roadmap op het partner forum staan nog een aantal punten. Hier kunnen jullie op stemmen (1-5 sterren) en op reageren en ook zelf suggesties doen.
We zijn ook bezig om meer publiciteit te zoeken, zodat er nog meer bezoekers op de www omgeving scans gaan uitvoeren en middels de Google maps kaart bij jullie uitkomen.
Reply


Messages In This Thread
Verhogen rendement partnerprogramma (Dutch) - by arnoud - 17-01-2012, 13:36

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)